Blinqlab
Blinqlab startte ooit als Drafting Factory. Inmiddels levert het bedrijf heel snel allerlei soorten blinkende presentaties van huizen die in de verkoop gaan. Om hun positie als marktleider te verstevigen, zoeken ze continu innovatieve mogelijkheden om hun dienstenpakket uit te breiden. Aan ons de vraag een passende huisstijl te ontwerpen voor dit dynamische bedrijf.
Merkidentiteit vaststellen
Eerst brachten we de concurrentie in kaart. Je wilt immers aansluiten op de markt, maar tegelijkertijd uniek zijn. Eigen. Tijdens een sparringsessie maakten we strategische keuzes voor de merkidentiteit. Die koppelden we aan de kernwaarden. De drie concepten die we ontwierpen en toelichtten, gaven Blinqlab een goed beeld van het idee, de uitstraling en de mogelijkheden. Zodat ze een goed gefundeerde keuze maakten.
Logo
In het gekozen ontwerp is in de b van het logo het diafragma van een camera verwerkt. Dat verwijst niet alleen naar de vele foto’s die Blinqlab maakt, maar ook naar de focus van het bedrijf. Bovendien refereert de combinatie van 2D en 3D aan de presentaties die Blinqlab levert. De letters van de naam zijn opgebouwd uit elementen van deze b. De rondingen van de letters zorgen voor een zacht uiterlijk, dat door het achterliggende vlak krachtiger wordt. Door het rechter bovenhoekje af te ronden, vormt alles een mooi geheel.
Het logo moet goed werken op een egale achtergrond, maar ook in een foto. Bovendien moet het in verschillende kleuren sprekend zijn. Dat is hier zeker het geval.
Huisstijl
Het heldere stramien voor de huisstijl is in alle mogelijke uitingen toepasbaar. Mensen en transparantie spelen hierin een belangrijke rol. We kozen daarom voor hoog belichte foto’s, een strak en open front dat goed leesbaar is en een weloverwogen kleurgebruik. Zo staat het blauw van de groenblauwe basiskleur voor betrouwbaarheid, maar maakt het tikje groen het spannend en fris. Opvallend. En dat is wat Blinqlab wil. We combineerden het groenblauw met grijstinten, voor een stoere uitstraling.
Samenwerking
Bij rebranding is samenwerking een voorwaarde. Samenwerking tussen ontwerper en opdrachtgever, maar ook met webbouwer, tekstschrijver en fotograaf. Alleen zo komen we tot een ontwerp dat écht past. Tot een huisstijl die je bedrijf de ruimte geeft te groeien.